Det frembrusende på dæmningen over Staurby mose - Rubæksbanke og Strib odden i baggrunden.
bemærk: enkeltspor foto før 1911
Det ret så imponerende sporanlæg
set mod Middelfart
- år 1935 - Fotograf T.Nellemann
Sidste gang der var persontogdrift på jernbanen Strib-Middelfart var under "Strib Festival" i 1973
Det kunde være et stort problem med sne
her Jernbanestien - der førte ud til det der i dag hedder "Tangmosen"- og hvis beliggenhed er lig med fortovet langs den nuværende Strandvej
- Strib fyr og Strib gl. banegård, anes i baggrunden
her i modsat retning fotograferet
fra Rubæksbanke
Jernbaneterrain med vandtårnet t.v. og arbejderboligerne t.h.- maleri af ??
til tider var der format over togdriften - her fremføres toget ved hjælp af hele to lokomotiver
Personmotorvogn på det tilbageværende sporanlæg i Strib - under 2. verdenskrig
- c. 1943 - drives med gasgenerator
Dobbeltsporet og pumpestationen udfor Tangmosen - Strib kirke anes i baggrunden - foto c. 1930
Der arbejdes på den nye vej (nu Strandvejen) mellem Middelfart og Strib - her ved Rubæksbanke - det gamle ledvogterhuset se endnu
Der var her ved Rubæksbanke oprettet et stoppested under den ekstraordinære togdrift på linien under krigen
Stribs Stationsbygning i funktion fra 1866 - 1906
- brændt i ???
- indsat: fungerende stationsbygning fra 1906 til 1935
læs her om Ledvogterne
Fru Green, Middelfart
Nordvestfyenske jernbane - "Røjlegrisen" ved Staurbyskov "trinbrædt" - foto før 1935
Så er det slut med togtrafikken til Strib - efter mere end 130 år - foto c. 2000